måndag, januari 07, 2008

Mvc

Dagens suck:
* Jaha... idag ska jag masa mig dit igen...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Själv skolkade jag från mitt senaste besök. Får man tycka som blivande mor att besök på mvc är aptråkigt, menlöst och att barnmorskan är jobbig med sitt flamsiga skratt eller är jag bara överkänslig? ;)

Minna sa...

sanna: det får man absolut tycka. Många verkar tycka det! Min är bara helt lam och apatisk och seg och sitter och kollar i datasystemen som om hon aldrig har sett dem förut. Jag vill bara skrika: "Du jobbar i ed här systemen VARJE DAG - du måste väl ha fattat nu hur de funkar"

Och när jag var i vecka 30-nånting sa hon: Nu börjar det synas!!!
men hallå...

Anonym sa...

Jaaa datorn! Min bm har också dataproblem. Varje gång vi ses suckar hon bekymrat och mumlar om det nya (hur nytt är det eg??) systemet som hon (fortf??) inte har koll på.
Mest avskyr jag att hon tittar så på mig som om jag vore döende när hon frågar hur jag "måååååååår". Med exakt samma röst som Ferdinands mamma. Maken o jag bryter ihop varje gång vi lämnar stället. Så visst, lite behållning av besöket får vi väl :)

Minna sa...

Sanna: hahahah, min säger "nu ska vi siiiii" "nu ska vi siiiiii" hela tiden om allt. När hon mäter magen: "nu ska vi siiii", när hon tar blodtryck: "nu ska vi siiiiii".

Min kille har slutat följa med för det är så menlöst... jag måste ju desvärre...

Anonym sa...

Man skulle ju kunna tycka att "ungen" borde vara stor nog att gå till tröktanten på egen hand, jag menar om kemisten slipper borde väl du också få slippa...

Minna sa...

Annalena: Faktiskt!!!