måndag, januari 07, 2008

Cd

Hur-många-dagar-som-helst-sedan irriterande sak:
* I början på december var vi på informationsmöte på SÖS, om förlossningsavdelningen och BB. En kvinna i 50-årsåldern pratade. Hon berättade att många par väljer att ta med sig musik och cd-spelare till förlossningen. Men hon kan inte säga cd-spelare för hon är så gammal och har inte hängt med i nymodigheterna. Hon säger typ: grammofon!

Jag borde ha frågat henne om det var okej att ta med sig transistorn och var man kunde parkera hästen och vagnen när det väl var dax!

10 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

Ha ha, fråga om du kan rida barbacka till BB?

Älskar din talk to the hand bild, tänk att bebbar lär sig irra sina föräldrar redan i magen..*S*

Linda K sa...

vi hade med oss nån skiva, men det vetef*n var den tog vägen på plats. jag var inte så intresserad av musik just då... ;)

Anonym sa...

Om hon är med vid förlossningen kommer hon att ge dig en träbit att bita i om det gör ont.

Anonym sa...

fråga om de har en vev till gramofonen eller om man måste ta med en egen.

Minna sa...

Vardags: Hahah, tack! Ja, eller ta mina änglabvingar och dimpa ner som Maria i stallet!!!
LindaK: jag har den misstanken...
Tomas: eller slå mig med en klubba i huvudet!

Minna sa...

sara: Hahhahhah

Lindas trädgårdsblogg sa...

iPod med högtalare är annars ett hett tips.

Minna sa...

LindaV: ojoj, vilka nymodigheter1 då kommer vi aldrig bli insläppta, de kommer att tro att vi är från framtiden. Skönt att du är hemma nu!

Anonym sa...

Jag har ju lovat att sjunga valsång för dig! Har du glömt det? Du behöver varken stenkakor eller transistor, mina stämband räcker!

Polly

Minna sa...

polly: just det!!! Jag hade faktiskt glömt! Jag ringer när jag är i behov!