måndag, januari 07, 2008

Ultraljud

Dagens roliga saker:
* Nu har jag varit där... Det är en ilsken typ jag har i magen... Den gav morskan en spark så att hon nästan flög baklänges. Hahah!!!!
* Morskan ville sen (av okänd anledning) titta på ungen i ultraljud. Så då gjorde vi det. Jag såg en oval, det var huvudet. Sen såg jag en klump, en obestämbar massa... det var kroppen.
* Min manliga kollega E tycker det verkar trist att vara gravid, han resonerar såhär:
"Det måste vara astrist att bara vänta på att den lille ska bli klar att kläckas. Det borde vara smart med en sån där "klarknapp" som kalkoner har - som ploppar ut när den är klar i ugnen!

Dagens trista sak:
* Råkade köpa en Ramlösa Plus, guava & lime. Urk. Plus är äckligt!

7 kommentarer:

Ems sa...

"Det måste vara astrist att bara vänta på att den lille ska bli klar att kläckas. Det borde vara smart med en sån där "klarknapp" som kalkoner har - som ploppar ut när den är klar i ugnen!"

- Men ar det inte det man har naveln till?!

Minna sa...

Ems: hahahah, men då skulle den ju vart ute sen länge... hahaha!

yllet sa...

haha! jag håller med din kollega! klart den ska ha klarknapp!
fatta vad lätt när man ska planera!

Minna sa...

Yllet: ja,enkelt!!!

Anonym sa...

Ingen bebis än då låter det som, hoppas du får trycka på klarknappen snart :-)

Minna sa...

Petra: hoppas hoppas....

Anonym sa...

smakar hostmedicin!