måndag, september 11, 2006

Vuxenfilm

Dagens roliga saker:
* Kollega E beskrev en galen man hon mött på flyget till Grekland:
- Han såg ut som en tidigare form av homo sapiens och det första han gjorde var att ropa "ge mig fyra whiskey" till flygvärdinnan, sen frågade han mig om jag köpt nån mascara!
* Kollega E fortsätter att beskriva sin omgivning:
- Hon såg ut som om hon skulle spela svenska i en dålig tysk vuxenfilm.

Dagens trista saker:
* Pilatezzzzzzzz.
* Var med kollega A på Åhléns parfymavdelning. När hon använt upp alla sina handleder och underarmar gick hon lös på mig. Idag var det jag som skulle blivit förvisad från den stinkfria zonen...

Dagens fantastiska:
* Solnedgången. Stockholm från sin bästa sida. Jag såg den från Skanstullsbron. Ah!

Idag har jag ingen ritinspiration så det blev en bil och en morot. No more, no less.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl precis lagom ritinspiration :) Fick i alla fall mig att dra på smilbanden. Men du - why pilates på "Dåliga sidan"?

Minna sa...

Annica: Det var så tråkigt! Men det var för nybörjare så jag funderar på om jag kanske ska ta och prova på fortsättningskursen som enligt min kollega är mycket bättre. Men jag är en sån där som gillar spinning, step och sånr man svettas floder av. Ligga och vifta med armen ovanför huvudet är inte min grej. Men jag ska prova igen.

Anonym sa...

En bil och en morot är inte det sämsta...

Hehe. Usch för att svettas, ja för yoga, säger jag. Det är tur att man är olika.

Anonym sa...

Mitt motto är: Är man inte sjöblöt så är det inte träning

Anonym sa...

Jomen det finns träning och träning. Om man kör mag/ryggövningarna på pilates/yoga så känner man av det rejält efteråt.
Jag gillar BodyPump, BodyCombat och sådant där svetten lackar - men effektivast på magmusklerna är BodyBalance (pilatesdelen) - helt otroligt va?

Minna sa...

Annica: Jag hade faktsikt lite träningsvärk efter pilatesen. Så helt värdo var det inte. Jag måste nog gå på fortsättningspasset nästa vecka.