tisdag, september 12, 2006

Tappat hjulet

Dagens roliga saker:
* En kompis till mig datar en kille på sitt jobb. Hon berättade om ett av deras telefonsamtal:
Hon: - Hej, jag ska bara hitta ett ledigt samtalsrum [där man kan prata ostört].
Han: - Jag med. Vi kanske kan ta samma?
* Problemlösning på högsta nivå. Jag och spinninginstruktören pratar efter passet om hur vi ska lösa det faktum att min spinningcykel tappat en hjul och därmed inte går att rulla därifrån.
Jag: - Hur ska vi göra?
Hon: - Vi låter den stå kvar här så blir alla andra skitsura och flyttar på den.

Dagens trista sak:
* Stackars den långa man på tbanan som dunkade huvudet rakt in i den gula hålla-i-stången. (Som majoriteten av Stockholms invånare faktiskt inte ens når till. Och vi som når kan säga att det varken är stadigt eller bekvämt).

5 kommentarer:

Polly sa...

Du har en roligare tillvaro än vad jag har. Och inte kan jag rita heller. :/

Anonym sa...

Jag når den knappt om jag skulle stå på en stege...

Minna sa...

Polly: Nä du, det tror jag knappast!!!!
Sara: Hihihi.

Unknown sa...

Festlig blogg! Jag lägger den genast bland mina favoriter!

Minna sa...

Kaospiloten: Det gör du rätt i!