torsdag, oktober 27, 2005

Fattigmans-tv

Dagens roliga saker:
* Min kollega är sjuk. Jag skickade ett lättsamt sms till henne:
"Känn ingen press men jag tar livet av mig om du inte kommer imorgon."

* Jag myntade ett nytt begrepp. En kollega frågade om jag skulle titta på hockeyn på tv.
- Nej, jag har fattigmans-tv.
Dvs ettan, tvåan och fyran...
* En alkis stötte till mig på tbanan. Hans reaktion var:
- Ey, min bärs.
* Rix MorgonZoo. Gert lurade Titti att böja det engelska ordet "catch".
* Jag frågade min kompis "mostern" (se 20/10) hur hennes riddarkit hade mottagits. Hon berättade att han blivit till sig av lycka, satt på sig hela rustningen och viskat till sin mamma:
- Nu heter jag äntligen Silverpilen.

5 kommentarer:

hampa sa...

Är det bara för att du vid Gullmars som du möter alla alkisar? Jag möter nästan aldrig nån - jag "bor" ju ändå i Farsta..

Minna sa...

Hanna!!! Nog för att vi tyvärr ses sällan, men du har väl ändå noterat att jag flyttat från Gullmars!!! Och alkisen var på Farsta-tåget!!! Farsta-tåget är något av ett favvotåg för alkisar.

Anonym sa...

skogs-TV brukar jag kalla etta, tvåan och fyran.

Minna sa...

Skogs-tv är också passande!!!

hampa sa...

Men sorry! Jag vet ju var du bor, egentligen.. Fick en nog en fredagsblackout!!