söndag, april 24, 2005

Chips

Dagen roliga saker:
* Jag kom på ett tips från en gammal kursare! När en film blir för läskig kan man zappa över till Eurosport och komma i kontakt med verkligheten igen.
* Åka buss och se områden man aldrig sett förr. Typ Solberga och Örby. Speciellt när man måste säga till chauffören att han ska ropa ut när "Söråkervägen" kommer - och han grymtar till svar...
* ... det här med "att se områden man aldrig sett förr"... Kanske inte helt sant! Jag påpekade nämligen tre (3!!) gånger idag för Kemisten att jag övningskörde i de aktuella områdena. Men då hade jag ju för 17 ögonen på vägen.

Dagens trista saker:
* Det är trist att hamna bakom fyra trettonåriga killar på bio. Ok, de skötte sig, men jag har aldrig sett nån moffa sig så mycket chips. De hade laddat upp på ICA och de hade så mycket chips att hela publiken kunde ha fått. Prassel prassel.
* Stöddiga mäklare med "lillagumman"-attityd. Det är väl för fan inte de som bestämmer vad jag anser vara dyrt eller inte.
* 80-tals inredning, det gör mig arg. Spegelväggar och valv.
* Det är söndag. Jag har sovmorgon. Jag vaknar. Blundar igen och sover vidare. Jag sover och sover. Vaknar igen, kämpar lite till, sover och sover. Vaknar till slut, tittar på klockan. Jaha, nollåttanollnoll. Goodfuckingmorning (som de skulle sagt i nån ironisk film).

Million dollar baby. Riktigt bra, men jag höll för ögonen - och öronen.

Inga kommentarer: