lördag, april 23, 2005

Funkmormor

Dagens roliga saker:
* Skulle gå genom tbanespärrarna i Skanstull. Jag såg att en tonåring stod och liksom väntade på att nån skulle gå igenom så att han kunde smita med. När jag skulle gå så försökte han gå igenom på min bekostnad. Men icke. Jag stannade mitt i så han bumbade in i mig och jag blängde ilsket på honom.
* Tränade. Höjdpunkten på passet var en "funkmormor" som körde nån slags alternativ hiphopjazzdans för sig själv.

Dagens trista saker:
* Hela Globen centrum var packat med bönder som skulle gå på handbollsmatch. Det var som en ogenomtränglig massa av dialekt.
* En riktig ap-stinko-alkis satte sig mittemot mig på tbanan. Kunde inte andas mellan Medis och Slussen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är förvånad över att du är så positiv till den övervintrade Lanefeldt-tanten (mormor är att ta i)på friskis, jag ansåg att hon var en överhängande krockfara där hon galopperade fram över hela salen.
/Y

Minna sa...

Jag tyckte att hon var mycket underhållande. Och med tanke på att hon höll sig i mitten så var hon ingen fara för mig - långt ute på kanten...