tisdag, januari 15, 2008

BF+7

Ingen kommentar.

28 kommentarer:

linnea-maria sa...

Luugn. Min äldste son kom 16 dagar för sent, men då hade han legat för länge för det var nästan slut på vatten i magen. Försök att koppla bort det där och hitta på något roligt. /linnea-maria

Minna sa...

Linnea-Maria: Tack. Jag ska försöka mitt bästa... är bara jäkligt less på det idag!

Var dags glimtarn sa...

Talk to your hand too? ; )

Känner med dig. Som sagt, jag grät 2 dagar över tiden och var fullt övertygad om att h*n inte skulle komma ut. Alls. Väldigt stabil var jag just då :O

Minna sa...

Vardags: Det är verkligen hemskt! Och just nu känner jag: men vad ska jag göra om det kommer ut då? Jag vill ju bara sova...

Anonym sa...

Ååå jag lider med dig, med min första så slutade jag vänta efter 7dagar, 8 dagar över tiden så kom han :). Med min andra kom hon 10dagar tidigt, fast hon var ju oplanerad redan för början så... och är nu min lilla snart 6åriga mini-hippie :). Håller en tumme mellan varven att nästa gång jag tittar in på sidan så finns där en illustration av ett vattenfall /Camilla

Var dags glimtarn sa...

Minna: Men sov sov sov ; ) Sen vill du bara titta, snusa och så har du miljarder av pigghormoner som vi "morsor" får.

Om lill verkligen inte vill ut får du kanske börja rita uglyname tavlor och högt hota ha ha!

Tänk såhär, imorgon är det faktiskt lika mkt BF som för då 8 dagar sen. Så du har åtminstonde en dag kvar, you fix!

yllet sa...

Nu är det väl max 7 dagar kvar innan den ploppar ut på ett eller annat sätt..? Hrm..

Anonym sa...

Hej
du kanske skulle byta namn på din blogg till "saker som INTE händer"...;-)

Anonym sa...

Det måste vara as-jobbigt att den lille busen inte vill komma ut! Jag tittar in här titt som tätt för att kolla om det var "för länge sen Minna skrev i bloggen" vilket enligt mig bara skulle kunna bero på att du vrider dig i plågor för att ungen är på väg.
Hm... det lät inte alls så mysigt att vrida sig i plågor, är du säker på att du vill att bebben ska komma ut? ;)

Tänker på dig!
/C

Anonym sa...

Stooor kram från Jenny&Elvis, tänker på dig tjejen!

Anonym sa...

En dag närmare förlossningen är du iaf. Ungen kommer ut - förr eller senare, det kan jag nästan garantera : ).

Mina två tjejer visade redan från början var skåpet skulle stå genom att göra precis som de själva ville och pluppade (hrm...nåja) ut 11 respektive 18 dagar över tiden.
Idag 13 resp 7 år senare......gör de fortfarande precis som de vill ; )

Anonym sa...

När vi väntade vårt tredje barn så sa min sambo efter en veckas "övergång":

"Han kommer aldrig!"

Och det gjorde han inte heller.

Anonym sa...

Håller med yllet.. Nu är de väl ma 7 dagar kvar.. Som du kan sova o äta semla på.. :)
*fniss*

Minna sa...

Camilla: vi får hoppas på det bästa!
vardags: helt sant! Bra sagt!
Yllet: ja, jag tror det!
Petra: hahaha, ja!!!
C: jag längtar efter plågorna, nu vill jag bara att den ska ut! Kram!
Jenny&Elvis: tack! Hör av mig så fort den är ute!
Jezz: ja, varje dag är man ju närmare... men det känns inte så idag!
Tomas: det lät sorgligt!
Heléne: semmel-ransionen är uppäten... :(

Anonym sa...

bajsskit alltså, men den retas nog bara lite så här på slutet.

Anonym sa...

Nej det var inte sorgligt. Det var ett skämt. Inte mitt bästa kanske.

Anonym sa...

Tja...vad förväntar du dej? Du har väl slarvat med sit ups och armhävningar... :-)
Det är meningen att du ska vara tokspyless på magen så du har nog med jävlarananma att klämma ut den!!

Anonym sa...

Ja tänk om man kunde föda barn som dom gör i The Sims. Tänk om man kunde göra allt som dom gör i The Sims! Underbart enkelt. Eller. Förresten, det skulle inte vara kul att kissa i byxan flera gånger varje dag.

Minna sa...

Sara: det uppskattas inte.
Tomas: ah, vad bra!!!!
Lena: jag tror dig! Alla som säger att de aldrig skulle kunna klara av att föda barn skulle bara veta hur less man är på slutet....
vardags: om man är tillräckligt höggravid och nyser eller skrattar hysteriskt då kan det bli som i The Sims...

Polly sa...

Jag har bara en sak att säga:

Passa på att gå på bio.

Anonym sa...

Idag på Tulpanens dag hade väl varit trevligt!

Anonym sa...

Du kan ju glädja dig med att vi i Stockholm bara får gå över tiden med 14 dagar, tror att det är bla i Göteborg som man glatt får gå över 3 veckor med allt vad det innebär med ökade risker, tok-spy-lessa mammor etc...

Att bli igångsatt är inte så farligt som man läser om...Vi ställde in oss på en 3 dagars förlossning som sedan tog 8 timmar :-)

Har sagt det förr och säger det igen Du har något fantastiskt framför sig! Jag är lite avundsjuk på dig och längtar lite tillbaka till vår dotters födsel för 1 år sedan :-)

Minna sa...

Polly: jaja...
Nilla: ja, det hade vart trevligt!!!
Jessica e: uh vilken mardröm. Är det 42+0 eller BF+14 som gäller? Eller är det samm sak? ska visserligen fråga min bm imorgon...

Anonym sa...

Har för mig att det är 42+0 som gäller. Jag fick komma på överburenhetskontroll på SÖS på 41+3 vilket jag skulle ringa och boka tid för på 41+2. Ordningssam som jag är så ringer jag redan på 41+1 för att vara ritkigt säker på att ha en bokad tid :-)och blir då nästan utskälld av sköterskan på SÖS att jag dristat mig att ringa tidigare...:-)Annars är SÖS KANON! Är så nöjd med dem och ville nästan inte åka hem :-D

Jessica Åkerberg sa...

Du kan ju tävla med Martina om vem som får ha sin "bulle i ugnen" längst... Hon ligger på +15 dagar och blev till och med hemskickad från igångsättning...

Kolla in här: http://www.mama.nu/blogg/martinas-blogg/

Tina sa...

bebin kommer imorgon har jag ju sagt, lugn bara lugn!:)

Minna sa...

Jessica e: min bm sa åt mig att ringa till specmvc på sös på fredag, då är jag i 41+2!
Jessica å: huga!!!!
Tina: hoppas!!!

Anonym sa...

Vardags: Skulle alla mammor få sånnadär "pigghormoner" och när lite mer exakt skulle de komma?? Kan de komma fast de bara är lite försenade, ca 2,5 år försenade????