tisdag, januari 15, 2008

Utmanad

Frida är smart hon! Hon förstår att jag inte har nåt att blogga om i väntans tider så hon utmanar mig!!!

Jag ska nämna fem bloggare jag vill träffa IRL. Och då får jag inte nämna sånna som jag redan träffat!

Hanna - för att hon verkar vara så glad och sprudlande rolig.
Engla - för att jag är nyfiken på henne som fenomen...
Vintage mami - för att se om hon är så härligt utflippad som man kan tro genom bloggen.
MKYD - Jag har inte varit i Göteborg på riktigt och jag tror att hon hellre föredrar att man kommer dit än att hon behöver åka X2000 hit...
Vardagsglimtaren - så att hon kan ge mig massa smarta förlossningstips och så vill jag gärna komma lite utomlands...

4 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

*smickrad* ; )

Tips: ride the wave. Äsch nu vill jag skriva massor. Men det funkar inte så. Man måste vara där. Träffa personen. Alla är vi ju olika. Jag är rätt liten och har ändå med benen på väggen tryckt allt vad jag har på en stor kvinna som skrek HÅRDARE när jag masserade (understatement) ovanför bäckenet. Även doulor får enorm kraft där och då ha ha.

Ta en värk i taget. Peppa kemisten före att peppa dig, stötta, känna in, skratta. Öppna munnen, är käken avlappnad är musklerna dör ner det. Knäppt men så är det. Skrattet är uberviktigt tycker jag under en förlossning. Det är så galet att det gör så uberont för att sen helt vara som vanligt. Man pendlar mellan att kasta skit på alla (eller gå helt in i sig själv) till att bli sig vanliga jag. Så ta EN värk i taget. Det finns inget, orkar inte. En enda värk i taget. Lev i nuet. Andas. Be kemisten göra massagemirakel, kläm handen hårt. Skrik. Men andas genom värken. Se så blev det så där konstig text. Ett möte hade varit mycket bättre och mindre allvarligt/klyshigt *S*

Men du jag har snart det där du vet klart. Då kanske vi faktiskt ska träffas om inte bebé livet tar över all din tid :O!

Anonym sa...

Göteborg just nu är regn, regn och mera regn.

Din bebis är en "slow starter" men när den väl kommer loss kommer det att gå undan, jag tror på leverans före helgen!

Anonym sa...

Jag vill träffa dig med! Tänker minst en gång om dagen på ifall du just nu ligger och klämmer för fullt.

Minna sa...

Vardags: Tackar! Och "åhå- vad spännande"!
DTK: Vi får hoppas hoppas hoppas! Här regnar det också.
hanna: jag tänker minst en gång om dagen: nu borde jag ligga och klämma!!! :D