torsdag, april 21, 2005

Färdiginspelat

Dagens roliga saker:
* A beskrivning av dem som har fasta affärer på Skärholmens loppmarknad.
* Det är fredag imorgon. Förresten - hjälp - jag har blivit en sån... ni vet?
* Jag skulle köpa lunch och öppnade plånboken och den var tom. Hoppsan!

Dagens trista saker:
* Ja... ni vet vad jag kommer skriva! Snö. Det är trist med snö, om än dock så lite. Det är trist att ens behöva se det.
* Jag har tjatat om den där hurtiga SL-rösten som säger att det inte är några förseningar i tbanan. Jag ser ett mönster. Varje dag kl. ca 19.25 på T-centralen basuneras detta ut. Och det är inte färdiginspelat. Idag var det nån kille med darr på rösten.
* Satt bredvid två riktigt jobbiga småtjejer på tbanan. De började viska (om mig???) så snart jag satt mig. Men Gud straffar somliga me'samma. De åkte en station för långt och var tvungna att byta tillbaka i Gullmars - och det är en krångelbytastation.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha! Rätt åt de små tonårsäcklen! Men jag fattar inte vad "för sån'" du blivit - vad betyder det?
/ Y

Minna sa...

Jo du fröken Y! Jag har blivit en sån där som bara längtar efter fredagarna och till löning...