onsdag, april 20, 2005

Papa lion

Dagens roliga saker:
* Jag och AW gick in i kinesbutiken (som ägs av en indier) på Drottninggatan. Vi fastnade framför hyllan med Kinaskor och tänkte oss tillbaka till tiden då man gled fram på stenhårda plastsulor.
* Var på Konsum med Kemisten. Jag fastnade framför en korg med rea-böcker. Tog upp boken "1001 orsaker till att inte åka på semester" med citat från missnöjda charterresenärer. Efter att ha läst fem citat vek jag mig dubbel mellan matdiskarna. Min favorit blev:
-"Guidens engelska var på lågstadienivå: There is a lion. Big papa lion. He is eating."
* Hittade en Monchichi i Kemistens flyttlåda.

Dagens trista sak:
* Iskallt.

Varför? Varför?

1 kommentar:

Anonym sa...

"Malin och jag har visserligen ingen branscherfarenhet men tidigare åt vi ute tre fyra gånger i veckan så vi vet i alla fall hur vi vill ha det, säger Henrik." Imponerande.

Nä, så här ska det se ut när man går på lokal! Västra Stärkesmark visar sin bästa sida när vår kompis Damp-Dag fyllde 25:

http://utomjording.no-ip.info/damp25/index.html