fredag, april 22, 2005

Solglasögon

Dagens roliga saker:
* A sa: "Jag kan inte ha solglasögon. Jag ser för cool ut."
* Jag har fått min första gratisgrejja på jobbet. Det var en reklamkorthållare som man skulle hänga runt halsen. Jag skulle genast på och pilla och se om man kunde använda den på det sättet jag tyckte var smart. Men nähä, jag pajjade den på en gång. Applåder.
* M mailade ut att man kunde få vara med på "shi-gong" på jobbet. Jag tackade nej, men A gick dit. Hon berättade att hon ångrade sig samma sekund som hon kom in i rummet. Där stod hon, R, chefen och två praktikanter. M var ledare. De stod i ett av sammanträdesrummen med glasvägg och det enda hon tänkte var: "Bara inte juridik-staben går förbi... Bara inte ÄHS-killarna går förbi". För där stod hon i strumplästen och kramade träd och öppnade månen åt munken.

Dagens trista saker:
* Jag förlorade i kort, med 9-10. Men det var en snygg upphämtning, från 4-9.
* H har segat till sig på bloggfronten. Kanske är hon på tupperwareparty i Vidja?
* Vem vill ha reklamsaker från jobbet? Vi blir ju stenade på öppen gata.

1 kommentar:

hampa sa...

Snacka inte inte skit om tupperwarepartyn, eller mig.. Snart står du där som värdinna och försöker sälja "skålen Glamour"! Och jag är väl där och minglar glatt.