tisdag, december 14, 2004

Armhävningar

Dagens roliga saker:
* De fyra flyttkillarna som kom med lådorna från Försäkringskassans förbund. De var som tagna ur en film om Stockholms södra förorter (gröna linjen).
* Upptäckten av att Olofsgatan är mycket internationell. På 100 meter gata ryms: en italiensk restaurang, en thairestaurang, en libanesisk restaurang, en kinesisk livsmedelsbutik, en brasiliansk resebyrå och frisörsalongen Afro Hair.
* Js upptäckt att silikontuttarna börjar invadera Friskis.

Dagens trista saker:
* Jag frös på jobbet. Jag var tvungen att göra armhävningar mitt i kontorslandskapet för att få upp värmen.
* Flyttkillarnas språk och jargong fick mig att känna mig som en trist grå tjänsteman.
* Trav och greyhoundracing

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörröduru, jag tycker du ska vara glad att du handlade havregryn igår för jag vet att du var desperat hungrig, och åt det till middag i kväll!!!! Kramar Jenny!