onsdag, december 15, 2004

Bovar och banditer

Dagens roliga saker:
* Jag har fått jobb. Hipp hipp hurra till mig.
* A skulle skriva ett brev och tala om att hon ska ta ledigt i januari. Hon kom inte på hur man översätter "To whom it might concern". Jag föreslog att hon skulle skicka det till hela jobbet med "Till den som orkar bry sig".
* Friskisledaren. Vilket sjukt energiknippe. Härligt.
* Anders och Måns. Det är en och en halv timma kvar tills sändning, men jag tar för givet att det är kul även denna vecka. Såg ni när de hälsade på Ragnar Dahlberg?

Dagens trista saker:
* Vädret
* Att komma in på en toa med någons rester lämnade i toastolen. Gör som bovarna och banditerna: Röj era spår!
* Jag skar mig på en arkivkartong. Ska jag skicka in en arbetsskadeanmälan till Försäkringskassan?
* "Inför-sista-avsnittet" av Vänner och Vänner hos Jay Leno! Måste de tycka att de har förändrat världen?

Bara en tandläkare använder detta ord istället för godis!

3 kommentarer:

iHanna sa...

Grattis till jobbet! Gillar verkligen dina små betraktelser, jätteroligt att läsa om livet i Stockholm!

Sköt om dig,

/Hanna

Anonym sa...

Hejsan Minna! Klart man blir inspirerad när du skriver så kul. Trevligt med en till dagbok att hänga med i. Jodå, det verkar som vi hänger inom samma mynidghetsvärld, jag är försäkringsutredare på Försäkringskassan i Skellefteå dvs jobbar med omprövning av sjukersättning, medan du verkar sitta på ûbermyndigheten du? Förstår om du kanske , liksom jag tampas med det här att vara "myndighetsnisse" ibland är det svårt att klämma in sin barnsliga personlighet i dessa strikta ramar... Jag tycker iaf att det är bara bra att vi blir statliga jag!/Mallan

Minna sa...

Aha! Omprövningar, det arkiveras...