måndag, december 13, 2004

RX-lim

Dagens roliga saker:
* Jag har fått tillbaka min mössa. Killen i baren på Eken skrattade och sa "jag vet hur det är" när jag berättade att jag hade varit lite slirig - och då tappar man mössan.
* A hade en idé om att ge sina föräldrar en julgran i julklapp. Hon har förövrigt en teori om att man ska börja ge folk jättedåliga julklappar. Om några år vill ingen ha något från en längre.
* J berättade att hon hade använt RX-lim för att fästa dörren på sitt pepparkakshus.
* Dirigenten till Luciatåget.
* Tanken på att jag skulle köpa en hockeyhjälm (målis såklart) till min mamma i julklapp, bara för att få se reaktionen. God jul!

Dagens trista saker:
* Fnasiga vinterläppar.
* Tanterna på Försäkringskassans förbund. Vilka surmånsar. Tanters avsky mot omorganisationer är lika stor som en äckelalkis behov av en schäfer.
* Att handla mat är tråkigt. Jag går till ICA med ambitioner och kommer hem med en påse havregryn och falukorv.

Dagens svåra ord: Preskriptionstid.

Inga kommentarer: