torsdag, juni 26, 2008

Fena

Dagens roliga sak:
* Jag och Hampa satt på golvet, en halv meter från varandra. Vi höll upp varsin bebis - face mot face - men de tittade på allt annat än på varandra. Jo... Frank spanade glatt då och då men Jack var mest intresserad av att döda Tummen...

Dagens trista sak:
* Att ha vagn inne på Vivo i Hökarängen.

Dagens alkisar:
* Jag kom gående i uppförsbacken - skjutandes på den tunga vagnen.
Alkisen rosslade från sin bänk:
- Ska jag hjälpa dig? Det ser tungt ut? Heheheheh.

Dagens konstateranden:
* Jag har gått över en mil idag igen. Men idag har jag ätit pizza så det går jämt ut...
* Idag var andra dagen i rad jag drack kaffe sedan Jacken föddes.

Dagens bästa:
* Vår bebis är numera en fena på att somna själv. Lyckliga oss. (Tyvärr är han också ganska på att vakna själv också - men han lär sig...)

UPDATE:
* Efter en liten koll på den nya stegräknaren såg jag att jag gått 6,7 mil den senaste veckan. Nästan en mil om dagen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

åh - jag ska stega när jag kommer hem, den här veckan har varit öde alltså. Pizza och godis... hu.

Kottemor sa...

Oj vad du promenixar!
Duktiga du!
Men så hinner du också med en hel
del äventyr:)

Minna sa...

sara: man blir lite besatt men det är bara härligt!
Kottemor: ja, istället för att trängas på bussar så tar jag tillfället i akt att gå - om det inte är fööör långt! ja, man ser en del längs vägen...

Karin sa...

1. döda tummen?? sin egen, din, Hampas?
2. tycker bebisar inte om att man dricker kaffe när de ska ammas? eller är det bara du som inte ha velat ha kaffe? *känner paniken stiga...*

Frida sa...

jag BÖRJADE dricka kaffe när jag fick barn, tokigt värre ;-)

Minna sa...

Karin: figuren Tummen... den där rosa... minns du?
En del menar att bebsar reagerar på koffein... men både Hampa och LindaK dricker kaffe och deras bebisar har inte klagat. Jga är ingen stor kaffekonsument annars heller.
Frida: Hahhaha, varför inte?

No-one sa...

Undrar hur man lär en bebis att inte vakna för tidigt?

Minna sa...

Pixalexia: om du nånsin får reda på svaret - hör av dig.

Anonym sa...

missade kanske men: vad blev det för slags stegräknare? Var köpte du den och hur mycket kostade den?

har länge tänkt köpa en stegräknare men vet inte riktigt vilken sort. Fick en av en kompis för något år sedan men den slår om till noll rätt som det är - helt värdelös.