söndag, februari 24, 2008

Inbrott

Nattens sak:
* Jack vaknade i natt vid 4-5-tiden och jag gick upp och vankade lite med honom. La märke till att det var tänt i grannens kök och jag tänkte: "Jasså, Malin är också uppe och vankar"!
Så tittar jag till mer nogrannt och ser att det är nån som försöker ta sig in genom deras källarfönster! Jag springer till telefonen (för att ringa polisen) och sen in till Kemis och skriker: "Malin och Hjalle har inbrott" (de heter Malin och Johan men det är inte så noga).
Kemis kutar upp och vill springa ut på gatan för att klå upp inbrottstjuven. Jag stoppar honom och skriker: "De kan vara påtända och ha kniv"!
Vi ställer oss vid fönstret och konstaterar att: JA! Någon är där!
Jag är helt darrig och försöker ringa polisen TVÅ gånger - men både gångerna slår jag numret 442!!!
Kemis öppnar fönstret och ropar:
- Hallå!!!
Personen svarar: Hallå!
- Är det Johan?
- Nej!!!
- Vem är det?
- Det är Robin!!! (deras 16-årige son)
- Aha, vi trodde att det var inbrott! Gonatt!

Hahah, vi skrämde livet ur stackars sonen som hängde ut genom källarfönstret och tjuvrökte!!!

Den enda som behöll lugnet genom hela situationen var Jack... han somnade på min axel.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra då har ni en hållhake på honom. Barnvakt framöver kanske?

Anonym sa...

hahahahaha - stackarn, han måste ha blivit skitskraj :)

Anonym sa...

Shit jag fick värsta hög puls när jag läste..

Anonym sa...

Jag fick oxå värsta höga pulsen!! Tänk om det hade varit inbrott! Vad läskigt!
Då kanske du hade kunnat bli värsta hjälten för att du ringde polisen!
Men det är väl 112 va? ;)

Minna sa...

Sofia: Hehehe.
Sara: ja, stackarn!
Hanna: jag hade det i natt...
P: Ja, men jag var så stressad så jag slog helt galet! sånt kan jag drömma om... att jag ska ringa polisen men bara slår fel nummer och nu hände det - och vilken tur att ajg slog fel..

Anonym sa...

Cool kille! Jack alltså.

Jojo sa...

Oh sån dramatik! Tur att ni var modiga att ropa hallå innan ni ringde polisen igen då.

Minna sa...

Alexia: han är relaxed!!! :D
Jojo: visst var det! Fan vad pinsamt om polisen kommit! :O

Linda K sa...

HA HA HA HA!!! värsta gryningsdramatiken! vilken tur att du misslyckades med numret då ;D

Polly sa...

HAHAHA, och du slog FEL nummer??!?! Det var dagens roligaste!

Anonym sa...

Huvva! Det är en av mina mest återkommande mardrömmar. Att jag försöker slå numret till polisen men hela tiden slår fel.

Minna sa...

LindaK: drama på högsta nivå!
Polly: hur svårt kan det vara liksom...
vardags: jag drömmer också det då och då och nu var det så bisarrt eftersom det blev sanning!!!!!