onsdag, november 14, 2007

Lyssnar

Gårdagens trista sak:
* Igår var vi på föräldrargrupp. Kan inte påstå att vår barnmorska är speciellt upphetsande men hon är iallfall kunnig! Och hur tråkigt det än är så sitter jag iallafall och lyssnar. Men igår var det en deltagare som satt och läste och bläddrade i en Vänta-barntidning när barnmorskan snackade. Jag höll på att koka över för det var så jäkla oförskämt! Och gissa hur många vi var i gruppen... well...sju! Så det var ju inte så att hon inte syntes!

8 kommentarer:

hampa sa...

Du glömmer väl inte spänna stjärten???

Anonym sa...

fy alltså, såna människor har man lust att säga till på skarpen. Fattar inte hur man kan vara så nonchalant mot någon som faktiskt lägger ner tid på en...
Pinsamt!

Sara sa...

Usch, vad taskigt!
Jag har tre barn men har aldrig varit på nån föräldragrupp. När jag väntade tvillingarna var det meningen att jag skulle gå i en för blivande tvillingföräldrar. Men när den väl blev av var jag för tjock för att orka vagga mig dit. (Barnen föddes tre dagar senare).

Anonym sa...

När jag gick på föräldramöte i en Clash-London Calling t-shirt, tittade hon på den och sa "Hmmm...ja du..."

Så här 15 år senare vet jag fortfarande inte vad hon menade!

Jonna sa...

Men varför överhuvudtaget gå dit om man inte är intresserad, det är ju inte ens obligatoriskt?!

Minna sa...

Hampa: jo... det gör jag. men nu kommer jag ihåg igen.
Sara: jag var helt svettig av stress.
Sara: man lär sig inte så mycket men det har vart ok ändå.
Tomas: Hahhaah...
Jonna: det kan man fråga sig! Och hon ville helst bara snacka om sig själv HEEEELA TIDEN också... Zzzzzz

Anonym sa...

Idi!

Minna sa...

P: idijåti.