måndag, augusti 13, 2007

Mör

Dagens roliga saker:
* Kollega E berättade att hon och hennes man suttit och kollat på tv sent på kvällen då de plötsligt hörde en duns. De gick och tittade vad det var för något... då satt det en kanin i trappan upp till övervåningen. Hur den kommit in i huset och vems den var vet de fortfarande inte...
* Kollega M sa grattis till en tjej med mage... som inte fattade nånting alls. Kollega M var nära att ta livet av sig.

Dagens trista saker:
* Fotsvett. På sig själv. Urk.

Dagens status:
* Mörbultad.

16 kommentarer:

dddd sa...

Gud... Stackars kollega M. Och förmålet för grattningen. Piiinsamt... Jag har varit nära själv ett par gånger, men hejdat mig. Nu lär jag väl aldrig säga det, hahaha!

Minna sa...

MKYD: ja, kollega M var helt ur balans hela eftermiddagen...
och inte så kul för den som fick kommentaren heller... men... hahahahah...

Linda K sa...

en kollega frågade mig för många år sen om jag var gravid. jag blev helt chockad och stammade nej. shit alltså!

Minna sa...

LindaK: man blir ju inte helt smickrad... :(
men det kan ju vara en kick för att få arslet ur och börja på Friskis...

Linda K sa...

in deed - ogravid!

Anonym sa...

Bara ett kort GRATTIS till de glada nyheterna!

Läser din blogg ofta och vill bara lämna en liten hälsning.

Minna sa...

LindaK: att rimma är livet! ut och rid - bli gravid!
frk Fleggman: tack så mycket! Kul att du säger hej!

Jag är nästan som du sa...

en fråga bara: vad gjorde de med den okända kaninen? Kaninstuvning??

Minna sa...

Agneta: det förteller inte historien...

Anonym sa...

Åk till fjällen
bli på smällen

Poet Polly

Anonym sa...

GRATTIS till bäbisen i magen. Vad roligt! Här missar man grejer när man är borta några dagar... även om jag faktiskt blev lite misstänksam sist vi sågs... :)
Hoppas vi ses snart igen, hösten bjuder på många klänningsmodeller som funkar fint med söt mage! :) Kramis!

Minna sa...

Polly: hej då, ah det så gott1 Se till att göra en fin nollåtta!
Ida: tack! jasså blev du misstänksam... hihi, vad kul! När vi sågs sist var det inte nån hemslis eller så, men jag kände inte att jag bara kunde säga det appråpå ingenting... hahhaha! Ja, vi ses bland klänningarna i höst!

Anonym sa...

vafan?? Hur kunde jag missa det här?????

alltså, jag ska aldrig mer åka på semester, man missar ju jättemycket!!!

GRAAAAATTTTTTTTTTTIIIIIIIIISSSSSSS!!!
gud vad kul med en bebbe!! puss!

Minna sa...

Sara: TAAACK!!!! Du får ju till och med se den på lördag (inte så mycket att se direkt men ändå....!!! Hahhaha!

Rebecca sa...

hahaha.. det där är alltid pinsamt.. har lsutat med att påpeka något tills jag är hundra.. blir så jobbigt annars.. men kul förr oss som får läsa om det och slipper skämmas :)

Minna sa...

Rebecca: ja, det är kul att andra gör det men man vill varken göra det själv eller bli frågad...