söndag, augusti 19, 2007

Adrenalin

Dagens trista sak:
* Jag hatar spindlar. Jag hatar sånna där stora svarta husspindlar som vi har i källaren. I går när jag skulle gå ner till badrummet satt det en precis vid lampknappen. Jag tjöt av skräck och tog trappan upp i tre steg. Stackars ungen i magen måste ju ha kollapsat av allt adrenalin... Kemisten kom till undsättning... även den här gången.

Sen drömde jag såklart att jag hade en liten finne under ögat och när jag klämde den kom det ut tusentals spindlar...

8 kommentarer:

Anonym sa...

En spindel stor som en kokosnöt kutade över mitt sovrumsgolv härom kvällen. Jag gallskrek, och han stirrade på mig, väste och visade huggtänderna. Så jag mördade honom med mina shorts. Nån dag senare såg jag på fönsterbläcket utanför att hans något mindre kompis stod och blängde in genom fönstret. Undrade säkert varför inte polarn kom ut igen. Ha, det kan han ju undra!

Jag behöver en man som räddar mig i dessa situationer.

Anonym sa...

spindlar kan döden dö. Och grävlingar.

Minna sa...

Polly: med dina shorts????????
Sara: och rådjur.

Anonym sa...

och dom där på Maxi som står och delar ut drick-risifrutti.

Minna sa...

sara: och gurkor i växthuset som blir klotrunda istället för ovala...

Anonym sa...

Hu! Jag drömde om dig och din källare inatt, vaknade med ett ryck när jag "såg" en jättejättestor spindel.

Kottemor sa...

Urk, visst fanns det massa historier (eller var det historier?) förr om att man fick ngt insektsbett på benet och det blev en böld och sen kröp det ut mängder av små spindlar sen?
Urk fy fasiken, jag blev illamående bara jag läste om din upplevelse,huh!

Jag är glad för att ju fler rum vi inreder och tar i besittning hemma i vårt hus, desto färre spindlar ser jag där!
Man får liksom vara bestämd, säga åt dem att nu bor minnsan vi här, döda ngr stycken stora och sen törs det ej komma in så många fler.

...jag blev påminnd av grannen igår att jag minsann brukade ringa in där förr när jag hade spindlar inne och ej tordes döda den själv...

Jaja, nu måste man ju vara cool inför kottarna så utomhus spindlar dödar jag käckt och glatt med en spade och säger att det där var vällan inget, sen går jag in och kräks i smyg på toan.

Kramar snäckan!

Anonym sa...

Jag veet, jag hatar spindlar jag med. HATAR!