tisdag, februari 20, 2007

Övervakningskamera

Dagens roliga saker:
* Jag var och spinnade. Det var inte roligt för mig men säkert en egoboost för alla andra... de måste ha känt sig så starka och vältränade bredvid mig...
* Carolina Gynning.
* Samtal under lunchen:
Jag: [bla bla bla] ... det ska jag skriva upp i min "måste göra-bok"!
Kollega 1: Har du en sån?
Jag: Nej, jag skriver upp det här (pekar på huvudet).
Kollega 2: Ho! Det skulle jag aldrig kunna, jag är som en övervakningskamera, allt raderas efter en till tre dagar!

Dagens trista saker:
* Långkalsonger under nytvättade jeans.
* Snö som gör att man får klumpar under hälarna.


6 kommentarer:

Linda K sa...

för att vara en pestig grej ser det rätt stylish ut ändå med snön där under de röda stövlarna :P

Minna sa...

LindaK: ja... det har du rätt i! ;)

Sara sa...

Ja och sen när man står där och svettas och försöker få på en unge overallen och tusen andra kläder i dagishallen, medan de andra två står och suckar bredvid- då smälter den där snön som satt sig så snyggt under klackarna (trots att man har de där snygga blåa påsarna på fötterna så läcker det såklart igenom) och så utbrister en annan unge; "man får inte ha vatten här inne!"
Grrrr...

Minna sa...

Sara: Då hänger smockan i luften!

Sara sa...

Uh, långkalsonger är aldrig roligt. Jag har aktivt undvikit dem hela vintern. Igår besegrade de mig. Burr!

Minna sa...

Sara: Precis som jag, men så sjönk graderna och då var det bara att korva på sig dem...