tisdag, februari 20, 2007

Äggvita

Dagens konversation vid 8.30-fikan...
* Angående fettisdagen:
Tanterna: Det är förjäkligt. Man har ju kunnat köpa semlor sen i julas. Fy. Usch. Det var bättre förr.
Jag: Men tänk vad underbart för alla som älskar semlor!
Tanterna: *muttrar* (och låtsas att de inte hör.)
Tanterna: Hmmm, vad är det i mandelmassa nu då, riven mandel, florsocker och... *funderar*.
Jag: Ägg!
Tanterna: ÄGG? ÄÄÄGG? VA?
Jag: Äggvita.
Tanterna: hm... ja, äggVITA! Inte ÄGG!
Jag: *muttrar* (och låtsas att jag inte hör.)

7 kommentarer:

Linda K sa...

ha haha jag hör att ni också är olika generationer runt fikabordet :)

Minna sa...

LindaK: hahah, presic! Ibland är det kul och givande, ibland är det tradigt och tröttsamt...

Kottemor sa...

Hehehe,alltid skall det gnällas på ngt för att kännas bättre.
En del är vanemänniskor,det skall vara på precis samma sätt för att det skall vara bra,att testa ngt annorlunda kan vara faaarligt;)

Många kramar och tack för skrattet!!:)

Anonym sa...

Jag känner igen det där. Jag brukar gå och fika framför datorn i stället.

Minna sa...

Kottemor: Ja, gnäll är en del av vardagen... man är nog inte bättre själv ibland, trots att man gärna vill tro det...
Tommy: Precis vad jag gjorde idag!

Anonym sa...

Du får väl fråga damerna som nu är så jvla traditionsbundna om dom använt askan från den lokala kyrkans murbruk, så som sig bör när det är askonsdagen.

Minna sa...

Kemis: Haha.