tisdag, januari 09, 2007

Källarfranska

Dagens roliga saker:
* Jag såg en polis som visslade på Christina Aguileras senaste låt!
* Kemisten:
- Jag fattar inte när tidningar ställer en fråga, tex "Tror du att vi kommer att ha utrotat fågelinfluensan år 2027?" Och så får man svarsalternativen JA, NEJ och VET INTE! Vaddå, vet inte? Ingen VET! De frågar ju vad folk TROR! Då kan man inte svara VET INTE!
Jag:
- Jag VET inte vad jag ska TRO om dig!

Dagens trista saker:
* Jag är hopplös. Om jag gör en sak men kommer på en annan så slänger jag allt jag har i händerna och går till nästa sak. Exempel: Jag skulle skriva "SÖDERMALM" på ett block som jag har när jag är på kontoret vid Mariatorget. När jag skrev kom jag på att jag skulle fråga kollega E om hennes mailadress. Jag reste mig, gick till hennes rum, hon var inte där, jag gick tillbaka och upptäckte att jag bara rest mig från skrivbordet, mitt i ordet. På blocket står: "SÖDE. Samma sak händer hemma, jag tömmer halva diskmaskinen, jag vattnar hälften av blommorna osv.
* På ett skabbigt söderfik försökte de få mig till att betala 40 kr för en källarfranska (en sån där fralla med lite pretantiöst mjöl på toppen) med ost/skinka på. Yeh right!

11 kommentarer:

Linda K sa...

ha ha ha, morgonskratt. jag och min kusin har nåt knäpp som gör att vi rundar av namn , så att tex skeppargatan blir skeppe, dagis blir dage, danderyd blir dande. så söde låte rhelt normalt för mig :P

Anonym sa...

Hahaha, vilken rolig macka!

Anonym sa...

Det var säkert sunkig sallad på mackan också och svettig ost...

Minna sa...

Linda: Ungefär som: Tallis (Tallkrogen), Gullmars (Gullmarsplan), masse (massage), durra (duscha).
Maria: Haha, ja, och jag upptäckte att man ska klicka på den också.
Alis: Det tog jag förgivet :(

Anonym sa...

hahaha minna, söde, underbart! snacka om splittrad.

tecen är en av de fulaste (t-centralen) men gorre och chirre kan jag använda ibland. (godis och chips)

Minna sa...

Ida: Chirre säger jag också, men jag säger nog snarre istället för gorre. hahah, "snarre"... det låter ju helt sjukt! Krya på dg!!!

Anonym sa...

haha! jag är precis som du. avslutar alltid saker mitt i om jag kommer på något annat. rätt ansträngande faktiskt och jag jobbar som bäst på att sluta med den ovanan.

Minna sa...

Cecilia: Det verkligen en ovana. men man gör det ju lixom i blindo, man vet ju inte om att man gör det. Man tömmer diskmaskinen så kommer man på att man ska ringa nån. Då lämnar man allt och går och ringer istället... Jag ska bättra mig!

Anonym sa...

ska vi gå på tjorra och köpa karra... så sa vi alltid som barn och betyder ska vi gå på kiosken och köpa godis... Mina kusiner som var från en annan ort älskade att vara hemma hos oss och få säga så som vi gjorde.

För övrigt, det finns ett strålande mysigt fik i midsommarkransen som heter Skvaller, vi fikade 2 kaffe, en jordgubbssmothie, hembakad tigerkaka och hembakad fralla med ajvar, fårost och ruccola på för totalt 75kr.

Och oj vilken lång kommentar det blev.

Anonym sa...

Så länge som man kommer tillbaka och färdigställer är det väl ingen ko p... f'låt... korre på irren.

Minna sa...

Lena: Det låter som en mkt bra fik. Det där på Söder var ju katastrofdyrt!!!
Tommy: Ingen korre på gräsmarran heller.