torsdag, oktober 05, 2006

Tandläkarakuten

Dagens roliga saker:
* Nypremiär av Medium. Jag hjärtar mellandottern. Hon den lilla söta med kanelbullekinderna och putmunnen.
* Min kollega E's son trillade på cykeln i söndags. Kvällen spenderades på tandläkarakuten. När undersökningen var färdig sa läkaren till honom:
- Nu får du bara äta mjuk mat i två veckor. Så säg till mamma att du ska äta glass till middag ikväll. (blink blink till mamma E)
- Glass? Jag vill inte ha glass. Jag vill äta sushiiiii buhuhuhuuuu.


4 kommentarer:

Kottemor sa...

Åh vad det är trevligt att komma in här och skratta lite när man inte kan göra annat denna sura dag än sitta inomhus och slösurfa för att man riskerar att regna bort annars:(

Får med introducera din sida för mina barn,aktiviteter saknas ju sånna här dagar;)
Men kan va svårt att få lillgull att sluta pilla in skruvar i pappas sladdhållare och göra ngt vettigt.

många kramar!

Minna sa...

Kottemor: Bra att jag kan pigga upp! Hahah, introducera dem till lila ögon och diverse annat kludd istället för pappas sladdhållare.
Kram tebax!

hanna sa...

Hahahaha! Hoppas att Frank blir sån! :D

Minna sa...

Hanna: hahaha. Ja, att han gillar sushi ja! Inte det som hände innan, dvs: inte lyssna på mamma och cykla så fort han nånsin kan på smalgrusväg för att vara snabbare än storebrorsan. Oups, and down he goes!!!!