onsdag, oktober 04, 2006

Slav

Dagens roliga saker:
* Jag drömde att jag blev erbjuden tårta men jag svarade:
- Nej tack, jag äter hellre damm!
Sen sög jag i mig ett par dammtussar som fastnat i min kulspetspenna.
* Min företrädare har fått en dotter, en liten Minna. Från att vara ett nördnamn till värsta heta-potatis namnet!
* Var tvungen att maila en gammal kursare och fråga om vi skrev b-uppsats i (vi kan kalla det) slavkunskap. Det hade vi inte... och det var ju tur för mig för jag hade inget minne av det.


Dagens trista sak:
* Cykla i regn.

8 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Hahahaha, försöker tolka bilden, hahaha!

Var dags glimtarn sa...

Ok, lilla H (min slaviskt ritande dotter, varför får barn intressen som helt strider med sina föräldrars...)undrar varför hon har så långa armar. Jag har ingen lust att förklara ordet slav så det blev -hon har burit tunga barn. White sweet lies.. Snarkande katt var svårt att rita. Imorgon vill hon rita en bläckfisk, och där jag visar vart bläcket finns. Dags att googla....

Var dags glimtarn sa...

Åh jag glömde, långa armar och BIKINI undrade hon ju. Sen kom det vips en tanke på bläckfisk, för att förklara den självklara kopplingen! :O

Anonym sa...

Hahaha vad roliga drömmar du drömmer! Gamle Freud skulle ha att göra om han skulle tolka den där..

Linda K sa...

*skrattar så jag skakar åt damm-drömmen* :D

Minna sa...

Linda: Lycka till.... ; )
Exilmamman: Vi hade lite speciell outfit på vår utbildning...
Anna: Ja, den hade han fått slita med. Min tolkning är att jag hade dåligt samvete över allt godis jag ätit...
Linda: Helt bisarrt! Haha.

Anonym sa...

asrolig dröm! haha :D

Minna sa...

Moni: ja, den var nåt alldeles extra. haha