måndag, augusti 21, 2006

Skor

Dagens roliga saker:
* Tränade body pump på jobbet. Av någon anledning fastnade instruktören för mig under passet. Så fort jag försökte fuska så skrek hon:
"Du orkar en till! Koooom igen nu! Du orkar! Jag ser att du fuskar".
Jag var tvunegn att lägga ner vikterna och asgarva.
* I helgen delades Guldknappen ut. Av alla recensioner jag läst så har jag förstått att det var väldigt tjusigt och glamoröst. Men idag fick jag en alldeles egen recension av en pålitlig källa som tog mig ner på jorden igen:
"De anorektiska gravallvarliga modellerna hade minst 10 cm höga klackar till allt och uppenbarligen gick skorna runt bland dem för att för vissa var skorna cirka 3 cm för stora i hälen. Att stolpa runt i dessa som dessutom bara bestod av remmar var väl i och för sig en prestation. Men jag hade lite svårt att inte brista i gapskratt ibland. Det mesta var svart, svart, svart och åter svart. Lite grått fick pigga upp ibland."

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha,ha!
Dompa har i fotbollsomklädningsrumet suttit å svurit över ett par nya fotbollskor, varpå Macke frågar om skorna är för små, dompa svarar att skorna är jätte bra, det är mina fötter som är för stora!

Linda K sa...

fniss, ja nukänns det lite bättre :)

prima blogg du har!

Anonym sa...

Det verkar som om de har kommit på den där ultimata damskon:

Liten och nätt utanpå och stor och rymlig inuti!

/Sis

Anonym sa...

Haha. Roligt.
Pinsamt ofta ser man illasittande skor på "catwalken" ... taskigt mot modellerna.
Men faktiskt, på den enda visningen jag jobbat med hade alla modellerna lagom skor. Det var för boomerang.

Minna sa...

Kemisten: Typiskt Demus.
Linda K: Tack! Du har en prima blogg själv! Bra att det känns bättre. ; D
Siss: Ja, kan kanske säljas dyrt?
Tilda: Men på Boomerangvisningen kanske det var kängor och då ser man ju inte att de är för stora???

Anonym sa...

Nej de hade högklackade stövlar och loafers med kilklack. Pimpade med ludd och sidenband i rosetter som jag suttit och sytt och limmat i jag vet inte hur många timmar. En annan assistent spenderade faktiskt hela visningsdagen med att sy ludd och hålla på på ett par stövlar till för att en modell hade fel storlek på sitt set-card... Så kom inte dragande med några "kängor" ;)

Minna sa...

Tilda: Jag tror iallafall att de hade kängor. Hahhahaah.