söndag, juni 04, 2006

Transformator

Dagens roliga sak:
* Kemisten hämtade lödkolv, eltejp, diverse verktyg... och lagade transformatorn till gräsklipparen. Hade det varit jag hade jag fått köpa en ny klippare... men han fixade den och kunde sedan klippa vidare. medan jag stod och tänke:
"Transformator??? Lödkolv??? Eltejp???"


Dagens trista sak:

* Jag jobbar imorgon. Alla andra är lediga (dock inte kollega A- tack gode gud). Men å andra sidan är det min sista dag på jobbet. Kanske återvänder jag efter den 31/10, då min nya tjänst går ut. Men det är ett senare problem.

6 kommentarer:

Frida sa...

Oj din gräsklippare var lite läskig ;)

Lindas trädgårdsblogg sa...

"För varje ohändig man som föds kommer vi ett steg närmare ett jämlikt samhälle", som Filip sa i intervjun i Aftonbladet häromdagen. Jag är djupt tacksam att det finns händigare människor än mig! Jag hade nog också fått köpa en ny gräsklippare :-o

Njut nu av din sista dag på jobbet!

Anonym sa...

Handy man - me like! ;-)

Anonym sa...

Låter som om det vore ingenjören som var i farten (min man)!

Jörgen sa...

Kemisten visar MacGyver-talanger.

Minna sa...

Frida: Nja, det var bara ett smicker till den - om den nu mot all förmodan läser min blogg.
Linda: hahah, vilken roligt citat.
Jenny: Oh ja. Man känner sig extra tjejig då. Underbart.
Cecilia: Bäst man inte slår ihop dem, då har de väl byggt en bas på månen inom kort...
Jörgen: Han kan säkert visa dig imorgon.