måndag, juni 05, 2006

Farsta

Dagens roliga sak:
* Så här såg jag ut när jag gick ut från jobbet efter en sjukt stressig dag men med gott fika och fina blommor. Nu har jag semester i några dagar.




Jag lite orolig över att detta kommer att hända mig på måndag, när jag gör entre på den nya arbetsplatsen...


Dagens trista sak:
* Satt bredvid en gubbe och gumma på tbanan. De hade en trist uppsyn och en trist attityd. Det var knökfullt på tåget och chauffören uppmanade folk att ta nästa tåg. Gubben surade och muttrade åt henne:
- Men vaddå? Är hon en färsking eller? Folk vill väl inte ta nästa tåg! Det går ju inte till Farsta [och dit vill alla?]. Jag ska säga åt henne när jag går av. Fattar hon ingenting eller?

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Äsch, valar är snälla. Det är bara att hoppa upp på ryggen och simma med!

Och ännu ett bidrag till Minnas tjuvlyssningar!

Minna sa...

det skulle inte vara en val... men jag vet att hajen ser misstänkt val-lik ut... men du har rätt, det är bara att simma med. jag ska tänka på det.