torsdag, april 27, 2006

Dansken

Dagens roliga saker:
* Kollega A ringde och rapporterade från en kurs. Hon berättade att den sista föreläsaren var dansk och hade pratat på engelska... tills en skåning protesterat och sagt att han skulle prata danska (med den vanliga motiveringen att vi är grannar). Så han fortsatte på danska till Kollga A's förtvivlan. Hon summerade:
- Det var som att prata mobil med nån med dålig täckning. Precis när han skulle säga nåt viktigt så 'piiiip piiip'. "Dä ä mäe viktig att ni piiip piip de ä dä mäst väsäntligä för att piiip piiip."
* När jag gick av tbanan hemma så skulle tåget just åka iväg, men så såg föraren att det kom en blind kvinna med ledarhund, så då öppnade hon dörrarna igen. Det var fint gjort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla rara du för din oerhört roliga blog! Jag halkade in på den när jag sökte efter info om fästingvaccin!

Är hemma i en hemsk förkylning, och läste allt du skrivit igår. Det piggade verkligen upp mig! Jag bor själv i Gamla Enskede så jag vet vilka trakter du rör dig i, vilket gör det ännu roligare.

Dina teckningar är superba. Påminner lite om Lisbeth Svärlings.

Jag går nu med i din Fan Club!

Tack!
Birgitta

Minna sa...

Birgitta: Haha, just det, fästingvaccineringen förra året!!

Vi rör oss i Stockholms allra bästa trakter, det är en sak som är säkert! Längtar tills att syrenerna slår ut!

Krya på dig!