torsdag, februari 23, 2006

Skärmsläckare

Dagens roliga saker:
* Undrar just varför jag döpt det förgående inlägget till "etikett".
* En av våra chefer är mycket förtjust i att ändra min kollegas skärmsläckare. Idag hade han lagt in en bild på vår generaldirektör... vilket hon upptäckte genom att en besökare inne på kontoret kommenterade det.
* Jag såg Stakka Bo genom fönstret. Han så mycket glad ut.

Dagens trista sak (för de andra):
* Var på Friskis. Hamnade längst fram under "trix-delen" och det var inte kul för de som stod bakom... jag har mycket svårt att skilja höger från vänster.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Träna lite då och då i hemlighet på höger och vänster.
Ta i hand - höger.
Skriva - Höger?
Vänster är det andra varje gång. :)

Sen kanske du också automatiskt vet vad som är vad. Jag vet iofs många som har svårt att skilja. För mig är som att höger är höger, och vatten är vatten, typ. Undrar om jag är "osmart" på nåt annat sätt istället då?

Gillar dina inlägg och bilder jättemycket! Hur har jag missat dem innan igår?

Anonym sa...

Är du den till höger eller vänster? äh, måste va den i mitten

Minna sa...

Tilda: Jag önskar att höger vore höger för mig också. men ibland så är det bara lika självklart som att solen går upp varje morgon - att er vänster är min höger...
Kul att du gillar min blogg, jag gillar din!

Anonymus: ja, det är det som är frågan... vem är jag?? ha?

Anonym sa...

Jag har samma problem. Tror det beror på fars eviga ältande "Höger hand är den där tummen sitter till vänster."

Hur ska man lära sig då?

Jag har ett ärr på höger knä. Om jag känner efter var ärret sitter gör jag oftast rätt.

Big Sis