tisdag, februari 21, 2006

Etikett

Dagens roliga saker:
* Y käkade middag med sin granne. Det visar sig att han har jobbat på mitt jobb och när Y berättar detta för mig så utbrister jag: "Jaha, du har ätit middag med Flört-Björn!"
* Kollega A skulle beskriva en ex-kollega och för att jag skulle förstå hur han såg ut skulle jag visualisera Bernad, i Bernad och Bianca, fast inte tecknat.
* Var på HM. Det blev strul när jag skulle betala och jag glömde att dra mitt HM-kort. Kassörskan blev mindre imponerad och sa flera gånger att det inte gick att fixa i efterhand (det gjorde det tillslut) och det enda jag fick fram var:
- Inte på nåt sätt i hela världen?
Sen fick jag stå där länge medan de fixade och trixade. Jag var helt kolugn och blev inte stressad av kön som växte bakom mig. Men när jag tillslut gick därifrån kände jag att jag var helt varm om skinkorna...


Dagens trista sak:
* Folk som sitter för nära på tbanan.

5 kommentarer:

Har Anand Kaur sa...

Jag har nog aldrig blivit generad på skinkan...

Minna sa...

hahahah! Nä, det hör nog inte till vanligheterna...

Anonym sa...

Tillie, du kanske inte tänker med arslet, som vi andra?

Anonym sa...

Ahahahahaha. Gullig bild!!!!

Minna sa...

Neona: Jag var också impad, vanligtvis att jag nog tyckt att det var lite jobbigt. Men jag tänkte: ge mig mina 350 bonuspoäng lilla snärta! så då kunde jag hålla mig lugn...

Hej Tilda!