måndag, oktober 24, 2005

Bebispjåk

Dagens roliga saker:
* Det satt en pappa mittemot mig på tbanan. Hans dotter ringde på hans mobil och gav ordern att han skulle köpa: "mjölk, choklad och några korvar" på vägen hem.
* Min arga kollega blev upprörd över en notis på internsidan om en kurs om hur man lär sig skriva en bra cv. Hon menade att det kan de ju ta när folk blir varslade. För ingen kan ju tänka sig att säga upp sig frivilligt...

Dagens trista saker:
* Trött och ont i huvvet.
* Folk som i förbifarten försöker lämpa över ansvar för arbetsuppgifter. De verkar tro att jag typ inte märker att det är skitsaker de försöker få mig att ta ansvar för. Men jag har INGA probelm att säga nej. Jag säger bara "nej nej nej, det får du ta med nån annan".
* Folk som pjataj bebispjåk offentligt.

Inga kommentarer: