torsdag, april 07, 2005

Störningsfritt

Dagens roliga saker:
* Jag såg en man gå på taket till Eriksdalshallen. Jag gillar att se när folk går på tak. Det ser så spännande ut.
* Y fick spontan svindel när hon tittade på fotona från Taipei 101.
* Hade besök av ergonomen. Ett av hennes tips var att man kunde varva händer, dvs. inte alltid använda högern. Jag skrattade bara jag tänkte på det iom att min vänsterhand mest är ett bihang som jag knappt kan vinka med.
* En tant på tbanan skulle gå av i Slussen. Innan hon gick av sa hon till mamman med sin son som satt mittemot henne:
- Jag vill bara säga att jag tycker att du verkar vara en fin mamma och har en mycket fin son.

Dagens trista händelser:
* Jag får rysningar av obehag varje gång jag hör SLs smöriga viärsåbra-meddelande.
"Godafton, vi vill önska alla våra resenärer en trevlig kväll och passa på att säga att det för närvarande är störningsfritt i trafiken." Jag är vanligtvis en SL-kompis men det där gillar jag inte.
* Dolce Vita på 5:an. Varför tittade jag?

Inga kommentarer: