onsdag, april 06, 2005

Portkompis

Dagens roliga saker:
* Klippte mig hos M och hon borstade mitt hår så att jag såg ut som en blandning mellan Sue Ellen och lejonet Simba.
* Jag har fått en "port-kompis". Han är från Norrland och är världens snackis. Han jobbar som bibliotikare på KTH och är ca 40 år. Vi stöter på varandra överallt hela tiden. Idag frågade han om jag hade nya solglasögon och om jag hade färgat håret. Observant minsann eftersom svaret var ja på båda frågorna.
* Det ska komma två praktikanter från Stkhlms universitet till arkivet. De heter Hanna och Nora. Undra om Nora vet om att hon ska praktisera som gödselstack...

Dagens trista saker:
* Det är trist att man inte kan svara "Tror du att jag bryr mig pucko, lägg av för fan" till folk som mailar in till Försäkringskassan och säger att vi alla ska brinna i helvetet.
* Kaffet i AG-huset. Surt sa räven.
* Den äckliga avloppsbilen stod utan för dörren på jobbet så det luktade äggmök hela morgonen.

2 kommentarer:

hampa sa...

har du tagit reda på om det verkligen är en avloppsbil? eller är det en restaurang-kök-sugar-fläkt-fett-bil?

Minna sa...

Det kan inte vara nåt annat än en avloppsbil. Det stinker äggmök/hundbajs till den grad att gräset på gravarna på Adolf Fredriks kyrkogård stelnar och går av.