onsdag, januari 05, 2005

Ryssarna

Dagens roliga sak:
* Det är så irriterande roligt att se en panschis få syn på en ledig plats på tunnelbanan. De kan gå över lik. Jag vågar förresten aldrig sätta mig på ett panschissäte på bussen. Man kan ju bli lynchad, hackad i småbitar, bli nerstoppad i shoppingvagnen och till slut matad till katten.

Dagens trista saker:
* Att jag är så feg. Tre tysta minuter för offren i Asien. Var på bio klockan 12.00. De berättade för oss att filmen skulle börja 12.03 på grund av de tysta minutrarna. Alla i salongen var tysta vid tolv. Utom de som satt bakom mig. Ett ryskt ungt par som pladdrade på. Mitt hjärta slog fortare och fortare av ilska tills jag vände mig om och väste: "Men ska det vara så svårt att vara tyst i tre minuter"?. De tystnade genast. Men sen skämdes jag jättemycket och det är därför jag känner mig så feg. Varför kan jag inte göra en sån grej utan att må fysiskt illa efteråt?
* Filmen var kass. Men jag tror att en av huvudkaraktärerna skulle föreställa en arkivarie.

2 kommentarer:

hampa sa...

Det spelar ingen roll hur man känner sig när man säger en sån sak - det viktiga är ATT man säger det! Det är ju ingen som ser hur feg du känner dig, alla tror ju att du är lika säker som du låter. jag tror alla i salongen tänkte "Respect bruden"

Anonym sa...

Håller helt med Hampa. Fårstår inte att du kan se det som fegt, jag är mycket fegare för jag skulle antagligen inte ens säga till - det är fegt!
/ Y