tisdag, januari 04, 2005

Furan

Dagens roliga saker:
* Kemisten blev så glad att han bokstavligen föll baklänges på stolen när hann vann över mig i vändtia. Tur att han har heltäckningsmatta.
* Jag trillade nästan i "pensionärsrycket" på bussen. Det var nära att jag satte mig i knät på en kvinna. Jag skrek "oj, jag faller som en fura". Jag hade musik i öronen så jag kunde inte avgöra vilket röstläge jag skulle använda...
* Har druckit champagne. Firar att min praktik är slut och att jag fått jobb. Tjillavippo.

Dagens trista saker:
* Jag hittade mer flyttkartonger lömskt gömda djupt inne i arkivet.
* Jag konstaterade igårkväll att Kemisten alltid gör enorma matlådor till mig. Men hur mycket mat han än gör så äter jag alltid upp allt...
* Jag har blivit utnämnd till etikettexpert på jobbet. Hmm, inte helt nöjd. Ni anar inte vad det innebär...

Dagens frågor:
* Hur kan ens hår se så olika ut dag från dag, trots att man fixar det på exakt samma sätt?
* Okej att tonåringar ser likadana ut! Men varför ser alla 45-åriga kvinnor på Försäkringskassan likadana ut?

Inga kommentarer: