fredag, januari 28, 2005

Plastpåse

Dagens roliga saker:
* Att träffa AS för en öl är som att garantera många hysteriska skratt. Hennes kommentarer går inte av för hackor. Exempel när hon berättade att hennes föräldrar hjälpt henne med lägenhetslånet:
- Så i bästa invandrarmaner så gav de mig pengar. Min pappa är typ sur för att han inte får betala min hyra... AS är 30 och sambo.
* M försökte övertala AS att åka till Alperna. L var på M sida:
- Men jag har varit i Bagdastein, där finns varma källor, skidåkning och kulur...
-Vaddå kultur? Tratten eller?

* AS beställde i baren:
- En mellanöl och två vanliga öl! Vaddå vanliga? Vanliga alkisöl eller?
* Att ha en Ica Globen-platspåse som handväska på krogen ger en mycket speciell känsla av att vara baglady!

Dagens trista saker:
* Att åka till Gullmarplan kl 00.50 och se att det är 21 minuter tills Tvärbanan går. Tur att jag har gångavstånd hem.
* Men det är inte kul att knöla ner en Big mac&co i ryggsäcken (som är fylld av svettiga träningskläder) och springa hem i snön med en iskall cola i handen - utan vantar.
* Trist med den fulla tönten som ville mucka med M. Patetisk varelse.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag är så glad, så glad för min bil! Körde 100 mil från Göteborg till Umeå igår och idag blev det bara 10 timmars jobb med att tvätta, damma, plocka ut säten och riva ut den gamla inredningen och avfetta och och och... Väldigt fint blir det, snart har vi en dubbelsäng på plats, även om svågern hävdar att det LÄTT kommer gå att sova fyra i den...

Vad som ska göras nu är:
- lämna på service
- montera extraljus (4 stycken på taket)
- tvätta klädsel
- bygga (lite) billjud
- bygga ny inredning (förvaring, skyddsnät, säng, bokhylla)
- lära Hanna köra den (den är väldigt lättkörd, fyrhjulsdrift och grym sikt gör livet enkelt!)

Framtida projekt:
- knacka rost
- rostskyddsbehandla
- montera in dator (får fungera som GPS-navigator, mp3-spelare och DVD)
- fixa fyra fälgar till + sommardäck
- montera en fläskig lastbilstuta (HONK-HONK!)

http://utomjording.no-ip.info/caravelle/photos/photo1.jpg
http://utomjording.no-ip.info/caravelle/photos/photo29.jpg


/Pär

Minna sa...

Jag tycker att prio nr ETT (alla kategorier) är att montera på den där fläskiga tutan! HONK HONK!!! hahaha