söndag, januari 30, 2005

Indianburgare

Dagens roliga saker:
* Kemisten frågade mig hur det kommer sig att jag kan sticka och virka. Jag svarade att det lärde man sig ju i slöjden. Han stirrade på mig och frågade om jag fortfarande kan alla Sveriges floder också, som man lärde sig i samma veva...
* Six feet under! Det bästa som finns på tv.
* Jag har virkat den snyggaste grytlappen någonsin.

Dagens trista saker:
* Flottig kebab.
* Jag vaknade 08.15. Och gick upp.
* Var ute och gick men jag blev så kissnödig så vi var tvungna att gå hem! Typiskt!
* Kemiten lagade köttbullar till middag. Det var meningen att det skulle räcka till både matlåda och middag... men det gjorde det inte så vi fick laga mer mat direkt efter att vi ätit upp.
* Det fanns inget att se på tv under eftermiddagen när vi slappade i soffan. Så Kemistenvalde att se på MacHejjan (eller hur det nu stavas... ni vet Zeb och Luke och dom) - i två timmar! Kanske ett nytt namn för McD om de releasar en ny cowbojsoindian-burgare?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Att du kan virka har jag inga problem med att förstå. Men varför virkar du? Är det Hanna som inspirerat?

Minna sa...

Hanna har absolut inspirerat! Men jag kan bara virka, sticka är jag jättedålig på. Jag kan bara göra fyrkanter (och rektanglar såklart) så jag kan bara göra halsdukar och grytlappar!

Anonym sa...

Virka lite spetsar kanske? Eller ett överkast, i mormorsrutor? Sätt igång!

Minna sa...

Spännande med överkast!
Men ett överkast till en dubbelsäng skulle ju
1.ta 1000 år och
2.kosta 1000-tals kronor! Garn e ju dyrt!
Men jag vill!

Anonym sa...

Jupp, det tar tusen år. Jag har väl fyra rutor klara på mitt. Och behöver typ 30. *suck* Vill du hjälpa till?