fredag, december 31, 2004

Sista stöten...

Nyårsafton. Hipp hipp för nyårsafton. Hipp hipp för J som åter igen fyller år på nyårsafton. Jag skriver redan nu för jag tror knappast att jag kommer att skriva i natt när jag kommer hem från jättefesten. Tänk att jag kan räkna ut det redan nu...

Dagens och gårdagens roliga saker:
* "Allt som man kan stänga kan man töja, det är min filosofi" sa jeansförsäljaren.
* Jag gav pengar till en uteliggare som såg bedrövlig ut och han blev jätteglad.
* Jag köpte en finfin tröja.
* Alltid lika kul att kunna säga "vi ses nästa år".

Dagens och gårdagens trista saker:
* Jag får skavsår av mina boogaboots.
* Tanten som äggade på tunnelbanan och sen vände sig mot Kemisten och sniffade - som om det var han. Skäms äckeltant. Stå för dina egna pruttar.
* Vi spelade Brainstorm. Så fort jag tog poäng och fick gå framåt så kom jag på rutor där det stod "Gå fyra steg tillbaka". Kul. Jag kom hopplöst sist.
* OS-krönikan. Fy vad trist den var. Och musiken? Panflöjt och plingplong.

Nu ska jag lägga in sista stöten. Gott nytt år till alla som orkar läsa detta bladder. Läs imorgon igen för då kanske det äntligen står nåt kul. Håll ut...

Ps. Usch jag hoppas att ingen tror att jag är värsta känslokalla människan som radar upp skojjiga saker som händer och inte ägnar en tanke åt det fruktansvärda som har hänt. Så är det inte.

1 kommentar:

hampa sa...

Glad påsk, trevlig midsommar, happy hallowen, och gott nytt år. I Looove your blogg!