onsdag, december 08, 2004

Psykopatbrevet

Dagen har överskuggats av ett mail jag och A fick på morgonen. Det har gjort mig på dåligt humör och trots att det nu är kväll är jag fortfarande arg. Detta är givetvis en trist sak, men fan vet om det egentligen inte borde ligga under roliga saker, det är tragikomiskt! Men...

Dagens roliga saker:
* Omflyttningen i vårt lilla kontorslandskap. Att det bor små inredningsfantaster i alla mina kollegor var något nytt. Bakom min plats placerades en enorm krukväxt, "så att du inte behövder sitta med ryggen fri". Det betyder således att jag kan fortsätta surfa...
* Jag kom på att jag hittade en rå potatis i frysen härom dagen. Undrar hur jag resonerade när jag la den där.
* M var bakis efter att ha firat att han fått fast anställning!

Dagens trista saker:
* Ett missförstånd mellan mig, min kollega A och vår exkollega ledde till ett mycket tragiskt mail. Han trodde att vi skulle mötas på en pub på tisdagskvällen, vilket var helt fel. Han hade alltså åkt till puben men vi var ju inte där. Detta resulterade i följande mail från honom till oss (urvalda delar följer):

Vad nedrigt gjort av er att föreslå att vi skulle träffas på puben och sedan inte komma. Jag åkte glad in för att träffa vad jag trodde var minna vänner och vad finner jag istället, bara ett tarvligt, fult upplägg. Vilka glädjedödare. Både du A och Minna ser ganska bra ut har jag tyckt, men ni tillhör uppenbarligen den grupp tjejer som samtidigt är riktigt elaka, fula och ruttna inuti. Nu brukar det på ett outgrundligt sätt jämna ut sig när någon betett sig riktigt illa, vederbörande brukar på ett konstigt sätt må illa, få konstiga sjukdomar och så, ja till och med cancer.
---
Inte nog med det. Senare på dagen kom detta mail:

Har man betett sig illa brukar man be om ursäkt A och Minna, inte slingra sig och smita undan. Särkilt illa upplever jag saken i och med att jag dessutom försökt att hjälpa både dig och Minna, som mina vänner, i det organisationsförslag som jag jobbat fram (min kommentar: ????). Jag hoppas därför att ni båda har ryggrad nog att be om ursäkt.
---
Jag har inte ens brytt mig om att svara. Vad har jag att be om ursäkt för? Det är han som ska be mig om ursäkt för att han efter ett missförstånd önskar mig min död och kallar mig rutten! Han är rutten.

* En trist alko-äckelkärring satt och gormade på t-banan. Hon hade ställt sin rullator mitt i gången och så fort nån gick förbi så skrek hon att man skulle ge fan i hennes rullator. Jag ger så gärna fan i hennes rullator. Skaffa färdtjänst kärring!
* Trist att de ska köra den där Alladin-reklamen på TV i år igen. Den var inte ens kul förra året.

Inga kommentarer: