onsdag, december 22, 2004

Prestationsångest

Dagens roliga saker:
* Samtal om geografi:
- Ska du fira jul i din mammas stuga i Örebro?
- Ja, men det beror på vädret.
- Ah, men det måste väl vara bra skidåkning?
- Vad menar du?
- Men Örebro ligger väl rätt långt norrut?

Samtalet hade ju inte direkt väckt uppmärksamhet om vi bodde i Malmö...
* Julkortet på Nora, vilken baby! Hälsa på igen vettja!
* Jag talade om för mannen i tobaksaffären vid Globen att om jag vill köpa snus så ska han vägra att sälja det till mig!
* Jag fick mina sista CSN-pengar idag. Tack för dessa magra ören - jag ska köpa julklappssnören. (om det är någon som vill ha hjälp med julklappsrim är det bara att höra av sig!)

Dagens trista saker:
* Att komma hem och upptäcka att det enda man har i kylen är tulpaner.
* Att sedan upptäcka att ens kyl har prestationsångest och därför gjort en extreme makeover och förvandlats till frys. Vilket innebär att mina tulpaner blivit isstoder.
* Att börja sin morgon genom att springa "som mot ett OS-guld" genom Gärdets tunnel. Men jag vann en plats på tåget.

Okej att artikeln är töntig...
...men kartan tar ju priset.

Inga kommentarer: