torsdag, december 23, 2004

Lampgran

Dagens roliga saker:
* Jobba halvdag.
* Min mamma visade stolt upp julgranen. En golvlampa dekorerad med blå ljusslingor. Platsjulgranen låg kvar i källaren. Ni som är konservativa julfirare skulle inte trivas hemma hos min familj.

Dagens trista saker:
* Hamnade bredvid urtypen för 80-talisterna på tvärbanan. Hon satt och pratade högt i mobilen så att alla skulle höra och se henne. Hon pratade på engelska och hoppades nog att vi skulle tro att hon var från USA, men nja, jag tror ingen gick på det. Klimax kom när hon började sjunga för den som hon pratade med. Suck.
* Tbanan luktade äckelfisk. Trots att jag åkte många stationer så vande jag mig inte vid lukten. Röda linjen är så mycket skabbigare än gröna linjen.

Kom ihåg att julen inte är på liv och död.

Inga kommentarer: