torsdag, november 19, 2009

Postturken slår till igen

Dagens roliga saker:
* Jag har varit i pappersparadiset. Jag har varit i lokaler som har papper i alla dess slag, från topp till tå. Sen åt jag lunch med ostkaka som efterrätt.
* När man träffar nån som brinner för sin sak. I det här fallet papper!
* Köpte en Clean-parfym på Blush sjuka rea. Konstigt med ny doft. Spännande.
* När man kommer på nåt bra.
* Att Jack blir så glad när jag kommer hem.
* Jag var hos frisören. Vi har känt varandra sedan mitten av 80-talet, vi träffades på kollo. Idag var hennes lillebror på salongen... honom har jag inte sett på 20 år. Då var han två år, flirtade på order och drog sig i snoppen. Kärt återseende.

Dagens trista saker:
* Min postturk. Jag var där med min avi och han sa att paketet inte kommit. Han kollade slött på hyllan och och att jag fick kontakta posten. Jag gav mig inte, jag sa att han nog hade paketet. Då fick jag komma in bakom och titta själv, och ja, där låg det. Kände för att skrika rakt ut men jag log och sa: Men vad bra! Vilken tur! Ha det bra, hej då!
* Att Skatteverket har en tjänst som kräver e-legitimation... och tjänsten är bara öppen mellan 8-20. Men... stenålders... Om jag vill kolla på mitt skattebesked kl 21 så får jag det ICKE!

9 kommentarer:

Linda K sa...

jag tror jag måste till mikaela igen innan jul, min utväxt kommer att vara horribel snart...

Minna sa...

Det var sopm vanligt väldigt trivsamt!!! Fullt med folk och hundar och skratt!

yllet sa...

hade din kompis lillebror utvecklas på 20 år eller flörtade han fortfarande och drog sig i snorren? :)

Minna sa...

Yllet: han hade inte utvecklats så det blev en lite "akvard" stämning!!! :D

Anonym sa...

Mikaela var den som myntade uttrycket "ugnsad korv". Bara så du vet.

Minna sa...

På riktigt? Vem är du? Min storasyster????

No-one sa...

En annan rolig sak: du har fått en award hos mig. Tjohoo!

Anonym sa...

Mm, det var jag, jag glömde skriva under. Och ja, det var hon, på riktigt. :-)

/sis

Minna sa...

Alexia: jag sitter och skriver på den nu!
Syster: haha, jag trodde väl att det var du!