måndag, oktober 19, 2009

Katten

Dagens vabb:
* Idag var Jacks första sjukdag (inte i livet, men i dagislivet). Kemis var hemma och vabbade.
Imorgon är det min tur. För jag tror minsann att det blir imorgon också.

Dagens katt:
* Vi har fått en katt. Och vi vill inte ha den. Den ligger i på altanen i Jacks vagn på en filt på nätterna. Det är så hjärtskärande. Det är en herrelös en som har tytt sig till oss och till vår granne. Just nu är Kemis över hos grannen för att få råd om hur vi ska göra. Jag kanske ska viska i dens öra: Keep in mind, the rabbit died on our watch.

UPDATE:
* Oj oj, nu är det full aktivitet. Grannen hittade en exakt likadan efterlyst katt på nätet. Jag ringde till honom och nu ska han komma hit och spana in altankatten! Hoppas att det är han.

UPDATE 2:
* Jaaa, det var deras katt! Han hade varit borta i två månader, men nu är han återfunnen. En mil ifrån hemmet. Och mycket tjockare än innan han stack. Han måste ha bott hos nån som matat honom.

7 kommentarer:

Sara sa...

vilken dramatik! tur att katten fick komma hem iallafall :)

Minna sa...

Sara: ja, tur att han kom härifrån, innan han kanindöden dööööö.

Polly sa...

Finns det en sajt för borttappade katter?

Linda K sa...

åh vilket drama! slutet gott allting gott. krya på lilleman :)

Minna sa...

Polly: oh ja! Många...
LindaK. I will. Och mig själv...

Camilla sa...

härligt slut!

Minna sa...

SkåneAnan: lucky bastard!
Camilla: han hade tur den rackarn.