måndag, september 08, 2008

Synsk

Morgonens märkliga:
* Det här kanske inte går att förklara... så det kanske blir ett menlöst inlägg, men iallafall.
Imorse när jack började knöla runt sa jag till Kemis:
- Klockan är tjugo i sex (fast jag avrundade. Den var egentligen 05.38).
- Mmmm...
- Klockan är sjugo i sex.
- Va? Har du sagt det? Jag trodde jag drömde att du sa det.
- Nej, jag sa det... fast... jag har ju inte kollat på klockan.!!! Min klocka ligger ju på ditt nattduksbord... Jag måste ha drömt.
Kemis tog kockan och kollade.
- Den är tjugo i sex. Den är 05.38.

10 kommentarer:

yllet sa...

scary people!! :)

Minna sa...

Yllet: spooooooky!

Anonym sa...

men gud vad konstigt, I see dead people liksom...

Linda K sa...

wooooo!


...vad det nu betyder.

Anonym sa...

Det tog inte slut där, när jag kom till jobbet kände jag lixom på mig att kaffet skulle vara svag... Jora!

Anonym sa...

Nu märker jag ord. Men. "Sjugo"? Är inte det en lite märklig stavning?

Minna sa...

Sara: all over.
LindaK: det betyder: aooaoaoaoao.
Kemist-saida: shit!
Melinda: hahah, jag håller verkligen med! Det var nog en mix av att jag först häll på att skriva tjugi i SJU och sen allmän förvirring... och så blev det fel. Ändrar... nån ordning får det ju vara...

Anonym sa...

Är du säker på att du inte tillbringar för mycket tid på en rutig filt på en annan matta? ;)

Anonym sa...

Såg att du var en av vinnarna i Wiells tävling, jättefint kort på sonen. Mitt kort fanns också med men stackars Melvin ser helt påbyltad ut när man tänker på alla andra bilder :-) (Om du kikar in på deras blogg så är Melvin killen i blå fleecejacka och mössa)

Minna sa...

Anonym: ;)
Mölnbobo: Haha, ja, han var ordenligt påbyltad!