måndag, september 22, 2008

Myran

Dagens elefant som blev en myra:
* Idag var vi på bivici. Jack blev synad, mätt och vägd. Jag har varit helt säker på att han sedan länge sprängt 10-kilosgränsen. Så när han satte sig på vågen blev jag helt paff.
- Men... det här kan ju inte stämma! *stirrar på vågen*
- Vaddå, vad menar du?
- Men, han väger ju mer än så!
- Nej uppenbarligen inte! Vad trodde du han vägde?
- Upp mot elva kilo.
- Hahah, det kanske känns så... men 9,7 kg får nog allt räcka för idag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu väger Jack ungefär lika mycket som Tippex :)

Millan sa...

Haha! Jag kallar också Signe för 10 kgs-klumpen, men hon väger bara 9,4. Förresten är det babysång i kyrkan idag vid 12:45, och om Signe inte stensover då, går jag nog dit. För att fika om inte annat ;)

Hon som gick sa...

Hahaha, min bebis väger 51 kg och är 166.5 cm lång :-)

Minna sa...

Sara: haha!
Millan: jag ska hem till mina föräldrar idag! Annas hade jag harklat mig och hängt på!
Hon som gick: och huvudmått? :D

Var dags glimtarn sa...

Ja men 9.7 var ju mkt mindre än 10 kilo! ;D