söndag, september 28, 2008

Min Polly

Gårdagens lunch:
* Igår var jag på lunch hos Polly (med några andra som jag inte orkar länka till). Trots att hon förklarat att hon bor i ett rödvitt hus, på nr 16 - så stod jag likförbenat och försökte trycka in portkoden på ett grönvitt hus - nr 16. 16 som 16 liksom.
* Polly fick en ask Merci av mig. Sånna ger jag till dem som jag är happy that I found.
* Jag fick kramp i magen. Men det var inte Pollys fel.
* Eftersom jag hade kramp i magen och vägen hem inkluderade lokaltrafik kändes det sådär... Liksom lite osäkert om man så säger... Så när alla gått hem satt jag kvar. Som när man blir hämtad sist på dagis. Fast jag fick ju hänga med Polly alldeles ensam och äta Polly-kulor. Det var njutbart.
* Sen kom Kemisten och Jack och hämtade mig. De hade varit och tagit upp båtar hela dagen. Jack hade plastfolie i brallorna för den kära fadern hade tagit med sig för få blöjor...
* När vi kom hem var bilbarnstolen blöt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

plastfolie? oahahahaha, smart ;)

karro sa...

plastfolie lät kreativt! fast det kanske inte funkade så bra?

Polly sa...

Hahaha, plastfolie!! Det bästa var när Kemis ropade upp på balkongen och frågade om jag hade blöjor! En 37 tant och 8-årig pojke, hur tänkte han då? Jag hade faktiskt inte ens bindor, men det ville jag inte ropa över hela gården. :D

Merci för chokladen. Den är, ehm, slut nu... :*

Minna sa...

Sara: Visst!
karro: bra i teorin... dåligt i praktiken.
Polly: eller hur... hur tänkte han? Mmmm, merci...

Anonym sa...

Jag vet Polly, men jag tänkte att du kanske är barnvakt till din grannes kusindotter ibland. Jag gav mig själv ungefär 15000 i odds, men va fan man måste ju pröva..

Anonym sa...

HAHAHA, ja man vet ju aldrig! :D Plastfolie däremot har jag gott om!

Elin sa...

jag försökte ta mig in i ett gult hus som också var nummer 16....

Millan sa...

Ha ha ha! Kemisten och min Janne borde slå sig ihop och snacka om blöjor. De verkar ha en del gemensamt på den fronten.

Minna sa...

Agenten: det var värsta regnbågskvarteren...
Millan: Hahah! :D