tisdag, september 09, 2008

Delicatobollen

Dagens roliga sak:
* Stod vid en godisautomat och skulle köpa en Delicatoboll till Kemisten. Pluppade i pengar men bollen fastnade och föll inte ner. Lägligt nog stod det en manlig polis vid automaten och när jag högt suckade: "Men va faaaaan" och sneglade på honom frågade han snabbt: "Vill du låna pistolen?"! Han försökte skaka ner bollen men det gick inte så jag gick därifrån. Efter fem minuter kom jag tillbaka. En tjej som bevittnat det hela sa: "Du, polisen fick ut din boll, han är och letar efter dig"! Så jag tog mig ett varv i omgivningen och snart hittade jag en polis med en Delicatoboll - bara till mig (eller... till Kemisten...).

28 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, roligt!

Linda K sa...

du skulle köpa en delicatoboll till kemis? varför? som en surprise eller? :D

Minna sa...

Paula: :D
LindaK. Ja och kasta på honom och ropa SUPRISE!!!

Anonym sa...

Jag säger ju det: POLISER!! Aaaahhhh...

Minna sa...

Polly: Ahhhh, mumma.

Anonym sa...

gud vilken snäll polis alltså :)

Minna sa...

Sara: han var supersnäll. Han hade köpt en till sig själv bara för att hans skulle putta ner min. hahahha! Jag ropade: Vilken hjälte!

Anonym sa...

Ibland har man bara tur!!!!!

Anonym sa...

Haha, det är alltså det poliser är till för!

yllet sa...

skönt att veta att våra skattepengar används till vettiga saker!! :D poliser is the shit!!



mmm, delicatoboll..

Minna sa...

Anonym: eller skicklighet!?
maria: han kombinerade nytta med nöje dock...
Yllet: yes - poliser is the shit indeed! Synd bara att det inte var skattebetalarna som bjöd på bollen...

Anonym sa...

Är det inte poliser som skall hjälpa oss stackare i samhället när vi får problem och de ska ju förebygga brott.. Polisen skulle ha tänkt till ; Att om jag inte hjälper tjejen NU så kommer hon säkrt tillbaka och brukar våld på maskinen och då!!!! vips har samhället fått betala dubbelt så mycket. Tänk om de snåljåparna kunde åtminståne ha Delicato-saker på jobbet he he he (det beror ju på hur man ser det) tjing

Minna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Minna sa...

Bagis: eller så ville han bara hjälpa en kvinna i nöd?

Var dags glimtarn sa...

A real cop! :D

Anonym sa...

Men guuuud vad roligt! "Vill du låna pistolen" jag dör.

Anonym sa...

Har en godisautomat på jobbet och på den är det så att ramlar inte det man köpt ner så drar den inga pengar, utan man får trycka en gång till. Men det finns säkert massa olika automater.

Anonym sa...

Vilka roliga situationer du hamnar i! Rättvisa som rättvisa, klart att polisen ska se till att du får delicatobollen du betalat för! Sådana där automater kan för övrigt driva vem som helst till vansinne.
/Anna S.

Minna sa...

Vardags: oja!
Jenny: visst var det fantastiskt! Så sa han det helt allvarligt och liksom kollade under lugg! Hahahahahahahahah!
Anonym: avancerat! men toppenbra!
AnnaS: :D Precis, rätt ska vara rätt!

No-one sa...

Vilken hjälte!

Minna sa...

Pixalexia: av stora mått!

hampa sa...

Var han snygg?? Snygg polis som frågar om man vill låna puffran - värsta lyckan..

Minna sa...

hampa: jag har sett snyggare. men han var helt ok. (han var ju polis...)

Jonna sa...

Nämen gud vad gulligt! Du har återställt min tro på det svenska rättssystemet :-D

Minna sa...

Jonna: Bra! :D

Anonym sa...

Hehehe. Jag skrattade så tårarna började rinna... "vill du låna pistolen?" Hahahaha! Lööövly!

Minna sa...

Annicab: Hahhahaha, visst är det underbart!!!!

Anonym sa...

Typiskt. Nu är jag helt kär i den där polisen.