lördag, juni 16, 2007

Svordomarna

Dagens trista sak:
* Jag och Kemis gick ner till Ica Bea för att handla och hämta ut ett paket. När jag tog upp mobilen i paketutlämningen för att läsa upp alla koder avbröts jag mig själv:
- Fan skit in i helvete. Jag har inte leg med mig.
- Då kan jag inte lämna ut det.
- Fan skit jävla helvete. Suck. Oj, förlåt!
- Ingen fara.
Jag var ett föredöme för alla lördagsgodissugna barn som stod i kön.

UPDATE:
* Jag tog mig tillbaka med legget i högsta hugg. Och för säkerhetsskull sa jag:
- Hej, jag ska hämta ut en paket. Och nu har jag legget med mig också.
Och jag har en lång ointressant förklaring på varför jag sa så, men det gjorde sig inte i skriven text så jag struntar i att ens försöka förklara.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick ut ett paket här på ICA fast det inte stod mitt namn på... Det stod dock mitt telefonnummer typ 15 gånger på det så jag tyckte de kunde ha ringt, istället för att bara låta det ligga på posten i tre veckor.

Men sen skulle han ha mitt leg typ tre gånger för att kolla att jag verkligen var jag. Fast jag inte var det på paketet. Rickard passade på att skrika så det ekade i hela affären. Rätt åt affären!

Anonym sa...

Föredömligt. Då fick barnen lära sig att även vuxna har känslor. Och ett mångfacetterat uttrycksätt.

Minna sa...

Ingo: jag var inte så modig... jag pep iväg hem och hämtade legget...
Polly: Man gör sitt bästa för ungdomen.

Anonym sa...

För några år sen så fick jag mitt leg stulet och skulle beställa ett nytt. Det kom med posten och skulle hämtas ut. -Får jag se leg! sa han i kassan. -Men jag har ju inget, det ligger där inne i paketet. försökte jag, men han var stenhård! Jag har aldrig skrikit på en post förut, och jag visste nånstans djupt därinne att det inte var ngn idé att skrika, ändå gjorde jag det. Det hjälpte inte. Utan leg inget leg!

Minna sa...

Lisa: ah men... vad idiotiskt! Hur fick du ut det sen då????